REAL SOCIEDAD CHALLENGE

Escape room bat, ideiarik onena

Vídeo

Gaur, ostirala, Reale Arena estadioan "Real Sociedad Challenge" itxiera-ekitaldia egin da. Proiektua Donostiako Sustapenak antolatu du Real Sociedad Fundazioaren laguntzarekin. 14 eta 18 urte bitarteko 257 ikasle donostiarrek parte hartu dute, Reale Arena estadiorako espazio bat diseinatzeko erronkarekin eta Reala bere zaleengana hurbiltzen jarraitzeko helburuarekin. Jatorrizko ideia onenaren saria Aldapeta Maria Ikastetxeko 'Los Txiribitones' taldearentzat izan da, talde txuri-urdinaren historiari eta etorkizunari buruzko escape room bat proposatzeagatik.

 Jokin Aperribay, Realeko presidenteak, eskerrak eman dizkie ekitaldian parte hartu duten ikastetxe eta ikasle guztiei. "Proiektuetan parte hartzea azken emaitza bezain garrantzitsua da. Reala pertsonengana bideratuta dago, eta, beraz, horrelako ekimenak egokiak dira beti gure klubean", ziurtatu du presidenteak. Gainera, proiektuaren helburuetako bat "Reale Arena hiriaren ikono bihurtzea eta gazteenen topagune izatea" izan da.

Marisol Garmendiak, Bultzada Ekonomikoko zinegotziak, sari-banaketan adierazi duenez, "oso pozik gaude ekimen honen emaitzarekin, eta helburu argi batekin jarri dugu abian: gazteei prestakuntza eta sormen prozesu bat eskaintzea eta, kasu honetan, Reale Arena estadioa bezalako agertoki erakargarri batean. Estadioan zer egotea gustatuko litzaiekeen pentsatu behar izan dute eta 3D diseinu programen bidez egin dute. Ideazio-fasean dauden proposamenak dira, eta Realak gazteei zer interesatzen zaien jakiteko balioko dute. Espero dugu garatu ahal izatea".

Real Sociedad Challenge ekitaldiaren lehen edizio honetan hiriko sei ikastetxek hartu dute parte: St. Patrick 's English School, Ekintza Ikastola, Santo Tomas Lizeoa, Jesuitak Donostia, Salesianos Donostia Ikastetxea eta Aldapeta Maria Ikastetxea. Hasiera eman zitzaionetik, 257 parte-hartzaileak proposatutako erronkako prestakuntza-ibilbide baten bidez aritu dira lanean, Reale Arena estadioari lotuta, 3D teknologiaren laguntzaz elkarbizitzarako espazio bat sortzeko. Bi hilabetez, Sketch up, Design Thinking eta Elevator Pich saio teknikoak egin dituzte diseinuaren gaitasun teknikoetan sakontzeko, bai eta sormenari, prozesuen diseinuari eta proiektuen aurkezpenari lotutako berrikuntza-gaitasunean sakontzeko ere.

Erronka gainditzeko, parte-hartzaileek jarraibideak jaso zituzten Reale Arenako zaleekin eta zaleekin elkarbizitzarako eta konexiorako espazio berriak sortzeko, esperientzia bereizgarri berriak sortzeko, emozionalki zalearekin konektatuz, eta Reale Arenako erabilera posibleen pertzepzio berria lortzeko, bai partida egunean, bai lanegun batean. Estadioaren espazio zehatz bat eman zitzaien eta 3D diseinu tresnen bidez euren ideiak modu birtualean islatzen joan ziren.

Lan-prozesuaren amaieran, erronkaren bost kategorietako bakoitzerako hiru proposamen hautatu ziren. Hauek izan dira ideia irabazleak:

 

Jatorrizko ideia onena. Ezin izango diozu ihes egin Realaren historiari eta etorkizunari buruzko sentimenduari. Los Txiribitones taldea, Aldapeta Maria Ikastetxekoa.

 • Eguneroko erabileran publikoarekin konektatzeko ideiarik onena. ERREALETIK haratago: janaria modu osasungarrian prestatzen ikasteko gunea. 4.B taldea Jesuitak.

Partidaren egunean publiko zabalarekin konektatzeko ideiarik onena. Erreala Guztiontzat-Denok bizi dezakegu Erreala: espazio integratzailea, aniztasuna duten pertsonek ingurune lasai eta atseginean partidaz gozatzeko aukera izan dezaten. 7. Ekintza taldea.

Claim-hedapen-komunikaziorik onena. REALZALEKU. Aldapeta Maria Ikastetxeko 2CF taldea.

 • Diseinu teknikorik onena. Ekintza 4 taldea.

 • Aurkezpen onenaren aipamen berezia. Los Txirinbolos taldea (St Patrick 's English School).

 

Proiektuak ebaluatzeko, hainbat irizpide hartu dira kontuan, besteak beste, espazioaren beraren diseinuari buruzko alderdi teknikoak eta planteatutako erronkarekin lotutako alderdiak: xede-publikoa, asteko une desberdinetarako espazioaren erabilera anitza, etab. Epaimahaia Realeko bi ordezkarik eta Donostiako Sustapeneko beste bi ordezkarik osatu dute.

Real Sociedad Challenge proiektua Donostiako Ekonomia Bultzatu eta Sustapeneko zinegotzigoaren estrategiaren barruan kokatzen da, berrikuntzari lotutako gaitasunak garatzea eta trebatzea sustatzen baitu, hiriko gazteei zuzenduta. Joan den urrian egin zen Weekinn Berrikuntzaren VIII. Astea baliagarria izan zen Real Sociedad Fundazioaren bidez Realarekin partekatutako proiektu honi hasiera emateko. Proiektu horren helburua, besteak beste, gazteen talentua bultzatzea da, teknologia berrien ezagutzaren eta erabileraren bidez.

Ekitaldi osoa ikusi nahi baduzu, sartu Donostiako Sustapeneko Youtubeko kanalean.

Erregistratutako erabiltzaileentzat bakarrik!

Eduki hau gure web orrialdean erregistratu diren erabiltzaileentzat da bakarrik.

Login aukeran klik eginez erregistratu zaitez eta eduki esklusiboaz disfrutatu ezazu!